Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów podejmuje działania wyłącznie w sprawach konsumenckich, a więc w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą.

Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zgodnie z art. 431 k.c. przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Sprawy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące:

  • umów sprzedaży,
  • umów o świadczenie usług, np.:
    • remontowo-budowlane;
    • pralniczych
    • timeshare
    • motoryzacyjne
    • telekomunikacyjnych
    • turystycznych
    • przewozowych i pocztowych
    • bankowych
    • energetycznych
    • związanych z obrotem nieruchomościami
    • edukacyjnych
Łukasz Dajewski

Adres:
Budynek Starostwa Powiatowego w Lubinie (pokój nr 29)
ul. Jana Kilińskiego 12b
59-300 Lubin

Biuro czynne:
poniedziałek — piątek: 7:30 — 15:30

Telefon: 76 746 71 30
E-mail: l.dajewski@powiat-lubin.pl

Aktualne formularze i wnioski są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.

Kliknij w poniższy przycisk, aby przejść do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubinie.

Biuletyn Informacji Publicznej
ZMIEŃ ROZMIAR CZCIONKI