Powiatowy Rzecznik Konsumentów podejmuje działania wyłącznie w sprawach konsumenckich, a więc w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą.
Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zgodnie z art. 431 k.c. przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Sprawy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące:
- umów sprzedaży,
- umów o świadczenie usług, np.:
- remontowo-budowlane;
- pralniczych
- timeshare
- motoryzacyjne
- telekomunikacyjnych
- turystycznych
- przewozowych i pocztowych
- bankowych
- energetycznych
- związanych z obrotem nieruchomościami
- edukacyjnych
Łukasz Dajewski
Adres:
Budynek Starostwa Powiatowego w Lubinie (pokój nr 29)
ul. Jana Kilińskiego 12b
59-300 Lubin
Biuro czynne:
poniedziałek — piątek: 7:30 — 15:30
Telefon: 76 746 71 30
E-mail: l.dajewski@powiat-lubin.pl
Aktualne formularze i wnioski są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.
Kliknij w poniższy przycisk, aby przejść do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubinie.
Biuletyn Informacji Publicznej